قامت بيونسيه بنشر الصور الأولى لابنتها بلو ايفيه على حسابها على موقع تويتر وقالت: “نرحب بأن تشاركونا فرحتنا، ونشكركم على احترام الخصوصية خلال الفترة الأولى لولادة إبنتنا”.

وكانت بيونسيه وضعت طفلتها إيفي بلو كارتر في أوائل يناير وهو يعني رقم “4″ باللاتيني.

وأرجعت إطلاق هذا الإسم لأنها وزوجها من مواليد اليوم الرابع مع اختلاف الأشهر، وكذلك تزوجا يوم 4-4- 2008.

في الوقت نفسه، فقد سجل الزوجان إسم إبنتهما يوم الخميس كعلامة تجارية، ربما لاستخدامات تجارية مستقبلية كمنتجات أطفال أو غيرها، بحسب تقارير.

يذكر أن بيونسيه أعلنت عن حملها في أغسطس 2011 أثناء تقديمها لاستعراض راقص في حفل توزيع جوائز MTV للفيديو كليب.

:رابط للخبر

 

للتعليق بواسطة الفايسبوك

عدد التعليقات حتى الان: 77

 

  1. basma   في فبراير 11, 2012  12:42 م رد

    البنت بيضا بيضا بيضا ٠ البنت بيضا وانا اعمل ايه٠

  2. zoro11   في فبراير 11, 2012  6:38 م رد

    MN WEN JABOUHA MA BTSHBHOM

  3. bob   في فبراير 11, 2012  8:52 م رد

    el bet di mosstawrada min blad bra

  4. aiat   في فبراير 11, 2012  9:51 م رد

    لنه ما شايفه تعب الحياه ولسه شمس ما لسعته بعد

  5. nana charlotte   في فبراير 11, 2012  11:31 م رد

    البنت بيضا????????????

  6. Reham   في فبراير 15, 2012  7:42 م رد

    وايش يعني اذا هي بيضا انتوا و وجيهكم

  7. نايس كيوت   في مارس 7, 2012  9:18 م رد

    ماأحلاهااااااااااااا ياناااااس ..

  8. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  9:29 م رد

    ( الصور الأولى لبلو ايفيه ابنة بيونسيه وجيه زي)
    ****
    لازمني مترجم .. بأي لغة العنوان مكتوب ؟؟!!

    • نايس كيوت   في مارس 7, 2012  9:32 م رد

      يعني هذي صوره لاابنة فنانه اسمها بيونسيه وجيه زي هذا اسمها يعني …انت ركز بالصور بس

    • mounia   في مارس 7, 2012  9:34 م رد

      مامون تخيل حتى انا حرت في معنى اسم البنت بلو ايفي يعنى حواء الزرقاء مو هيك

    • فاتي   في مارس 7, 2012  9:42 م رد

      ههههههههههههههههه مامون ضحكتنى.
      بلو ايفيه هو اسم الطفلة.
      وبيونسيه اسم الأم، وهى مغنية أمريكية مشهورة.
      وجى زى، الأب.

  9. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  9:38 م رد

    لا يا نايس .. أساساً أنا مو مفعل الصور ..!!
    مونيا ..شو يعني جي و زي ..و لبلو .. ومدري شو ؟؟؟ هاد اسم يعني ؟

    • نايس كيوت   في مارس 7, 2012  9:40 م رد

      كيف يعتي مو مفعل الصور ؟؟

    • mounia   في مارس 7, 2012  9:42 م رد

      ههههههه مامون جي زي اسم والد البنت مغني رابو هو من اغنى اغنياء امريكا لكن اسم لبنت فعلا محير لما تترجمه للعربي يصير حواء الزرقاء مو هيك ولا انا غلطانة

      • فاتي   في مارس 7, 2012  9:43 م رد

        مساء الخير مووونى، وحشانى يا جميل.

        • mounia   في مارس 7, 2012  9:52 م رد

          فاتي انت فينك والله وحده يعلم قديش متوحشاكم انت و كل البنات مفيش اخبار عن شرين

          • فاتي   في مارس 7, 2012  9:55 م

            أنا هنا يا جميل… رانى تانى توحشك بزاف.
            شيرى لسه مافيش أى أخبار عنها… يارب تقوم بالسلامة.
            أنت أخبارك أيه؟

      • مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  9:45 م رد

        حواء الزرقاءههههه .. شو قليل زوق اللي سماها .. يمكن امها توحمت على علبة أقلام تلوين ..!!

      • فاتي   في مارس 7, 2012  9:50 م رد

        مونيا ممكن نترجمها ذات الرداء الازرق هههه
        مامون لازم ثقافتك الهوليودية تزودها شوية… الأندلس والموضوعات الجادة مش هاتنفعك :)

  10. ناديه   في مارس 7, 2012  9:52 م رد

    مامون
    اسم ابنتها هو Blue Ivy
    آيفي معناها ورد وهو نوع من الورود المتسلقه .. لكن نورت كتبته غلط لا يُكتب ايفيه.

    • mounia   في مارس 7, 2012  9:55 م رد

      نادو لكن كمان حواء زوجة سيدنا ادم اسمهاIvy باللغة اللاتينية مو هيك

      • ناديه   في مارس 7, 2012  9:56 م رد

        مونيا
        على ما اعتقد وله عدة معاني

    • مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  9:57 م رد

      شكراً ناديه .. يبقى أمها كانت متوحمة على بطيخ .. لأنه من النباتات المتسلقة ..!!

      • ناديه   في مارس 7, 2012  9:59 م رد

        ههههههههههههههههههههههههههههه

  11. ناديه   في مارس 7, 2012  9:53 م رد

    سلام لكل الحلوات

    • فاتي   في مارس 7, 2012  9:56 م رد

      هالووووو ندوووووووش، شلونج؟؟؟

      • ناديه   في مارس 7, 2012  9:57 م رد

        فاتي
        انا زينه .. شكو ماكو؟
        تركت لك جواب على رسالتك على المسنجر ان شاءالله استلمتيها؟

        • فاتي   في مارس 7, 2012  10:00 م رد

          ايون يا جميل، وصلتنى وتم ايصال الرسالة للهدف ههههههههههههه
          انت اخبارك ايه؟
          مامون… مش أنا بكلمك، مابتردش ليه؟؟؟ ولا أنا بكلم نفسى؟

          • ناديه   في مارس 7, 2012  10:03 م

            ايوه كده يا فاتي ميجيبها الا نسوانها هههههههههههه لا والله عم امزح .. على سلامته مامون ..هلا راح يجاوبك .
            ما تعصبي
            مامون رد على فاتي

          • فاتي   في مارس 7, 2012  10:07 م

            ليه إن شاء الله شايفنى بتكلم يتوانى؟؟؟؟ ولا هندى.
            يا مامون عيب عيب اكلمك وماتردش علىّ خليك على قد المسئولية.
            ولو لهجتى مش عجباك ومش فاهمها انصحك تروح تاخد كورس فى اللهجات المحلية.

          • فاتي   في مارس 7, 2012  10:11 م

            ندووووووووش ههههههههه النساء قادومن طول عمرى بقول كده تسلمى يا جميل هههههههههه

          • مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  10:14 م

            أشوفك تتكلمي تيواني ؟؟ .. الكلام ينسمع ما ينشاف ..
            بس يا فاتي .. وأنا انصحك أنتي تعملي الكورس بالكتابة العربية ..!!

    • نايس كيوت   في مارس 7, 2012  9:57 م رد

      اهلا ناديه …وعليكم السلام ..

      • ناديه   في مارس 7, 2012  10:00 م رد

        نايس كيوت
        يا هلا وغلا
        شلونك يا احلى كيوت بنورت .. اسم على مُسمى

        • نايس كيوت   في مارس 7, 2012  10:04 م رد

          تسلمين حبيبتي ..عيونك الحلوه
          انا الحمدلله كويسه وانتي ياكل الذووق اخبارك ؟؟؟

          • ناديه   في مارس 7, 2012  10:07 م

            انا كويسه واللحمد لله اشوف تعليقاتك الحلوه وكثري منها بس ما تعصبي .ههههههه

          • نايس كيوت   في مارس 7, 2012  10:09 م

            هههههه ولايهمك من عيوني ..بس انا مااعصب بدون سبب …

  12. نايس كيوت   في مارس 7, 2012  9:53 م رد

    للي يقولون ليش البنت طلعت بيضا ..ترا فيها شبه من امها ….

  13. mounia   في مارس 7, 2012  10:10 م رد

    فتفوتة السكر مالك متعصبة و لا تكون مقلب من مقالب الكاميرة المخفية بينك و بين مامون

  14. فاتي   في مارس 7, 2012  10:18 م رد

    مونى انا كويسة وبشرب لمون كمان ههههههههههههههه
    لا يا مامون أنا الكلام اللى بقوله ينشاف مش ينسمع… ركز واشرب سفن اب.
    وليه اروح اخد كورس لغة عربية… والاستاذ مامون الصحاح موجود؟؟
    ابعتلنا كام موضوع فى النحوى… ليه المصاريف اللى على الفاضى دى؟

  15. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  10:21 م رد

    ما بحب السفن اب .. بتعملي مد نظر ..
    ببعتلك موضوع في النحو بس لو اتاكد بالأول انو رح يجيب معك نتيجة … وما اظن يجيب ..!!

  16. فاتي   في مارس 7, 2012  10:25 م رد

    ليه يا استاذ مامون مايجبش معايا نتيجة؟؟؟
    شايف مخى جملى؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    لو مابتحب السفن اب… عندك السفن ام :)

  17. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  10:31 م رد

    للأسف مو شايف مخك … الرؤية ضبابية ومتعذرة .. والطريق غير سالك بسبب الحواجز ^_^

  18. hayatiiii   في مارس 7, 2012  10:35 م رد

    فاتي & مأمون
    تستاهلون
    هذا نتيجة انكوا تدخلون موضوع ماتسلمون عليا
    لم امنحكما بركاتي

  19. فاتي   في مارس 7, 2012  10:38 م رد

    حالتك ميؤس منها، روح عند دكتور العيون… او البس نظارات طبية.
    :)
    سؤال هو أنت ليه بتحط علامات تعجب واستفهام عمال على بطال فى اى موضوع وفى اغلب التعليقات؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! يالا ماحدش أحسن من حد
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. فاتي   في مارس 7, 2012  10:40 م رد

    حياتى يا جميل… بركاتك بركاتك بركاتك ههههههههههههه
    تشريفات الزامات تشكرات لحياتى بنت خالتو ام حياتى.

  21. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  10:42 م رد

    السلام عليكم يا حياتي ههههه ..!!
    فاتي .. المشكلة مو بعيوني وانما بحجم مخك ^_^ ..
    بالنسبة لعلامات التعجب .. عندي حبر زيادة وبدي أصرفه .. عندك اعتراض قدميه بهيئة الاذاعة والتلفزيون .. ولو ما عندك .. روحي اقلي بطاطا ….!!

  22. فاتي   في مارس 7, 2012  10:46 م رد

    ماله جحم مخى مسمسم وسمبتيك… صحيح هو مش هايبقى زى حجم مخك اللى فى حجم البطيخة_بما أنك مامون الصحاح_
    لا… ولا هاقدم اعتراض لهيئة الاذاعة ولا هاقلى بطاطا… هاتصل بـ14 دليل.
    !!!!!!!!!!!!!!!!!

  23. فاتي   في مارس 7, 2012  10:47 م رد

    أقصد حجم مش جحم… معلش غلطة مطبعية :)

  24. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  10:51 م رد

    دليل التلفون 430 صفحة .. روحي للصفحة 234 .. رح تلاقي اسم عباس أبو طير …
    وعلى سيرة الطير .. القاسم المشترك بينك وبينه هو المخ .. قد السمسمة .. وعلى سيرة السمسمة .. روحي افتحي التلفزيون يمكن تلاقي برنامج افتح يا سمسم .. تفرجي عليه وريحينا ..!!

    • ناديه   في مارس 7, 2012  10:53 م رد

      مأمون
      ياريت لو في هيك برامج .. راحت ايام افتح يا سمسم … هلا في اضرب يا صاروخ .هههههههههه

  25. ناديه   في مارس 7, 2012  10:51 م رد

    فاتي
    هههههههههه انتِ العقل كله .

      • فاتي   في مارس 7, 2012  11:01 م رد

        سووو سووووو سوووو (ده صوت العصفورة)

    • فاتي   في مارس 7, 2012  11:00 م رد

      ندوووووووووووش ميرسى يا قلبى… النبى طول عمرى بقول عنك أنك بتفهمى.
      بس هانقول أيه فى الناس اللى مش مقدرين قيمة فاتى فى المجتمع المدنى!!!!

  26. hayatiiii   في مارس 7, 2012  10:53 م رد

    مساء النور كلاكما اتمنى تكونا بخير
    خلص سيتخذ النقاش بينكما منحى آخر ولن استطيع ايقاف اللعنة
    توقفا هنا .

  27. ناديه   في مارس 7, 2012  10:56 م رد

    حياتي
    كيفك وشو اخبارك ؟ عساكي تكوني بخير .

    • hayatiiii   في مارس 7, 2012  11:23 م رد

      اهلا نادو
      الحمد لله على كل حال
      انا سلمت عليك بموضوع انفصال (هو&هي) المهم انتي كيفك

  28. فاتي   في مارس 7, 2012  10:58 م رد

    مش بقولك مامون الصحاح، حاسة انى بتكلم مع حد عايش فى عصر هارون الرشيد… هو فيه حد لسه بيستخدم الدليل اللى بحجم دايرة المعارف البريطانية!!!!!!!!!!!
    ياحراااااااااام بقولك حالتك ميؤس منها… روح المكتبة المركزية أحسن يمكن تقابل هناك عنترة ابن شداد.. قال 430 صفحة قال!!!
    وبعدين ماله السمسم؟؟؟؟ مش عاجبك فى ايه السمسم، بنستخرج منه الزيووووت النافعة للبشرية وللامة العربية.
    لا بتفرج على برنامج عالم سم سم… ينفع؟؟!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  29. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  11:05 م رد

    وماله هارون الرشيد ؟ مو عاجبك ؟ ..ونعم بستعمل الدليل وبستعمل التلفون أبو قرص كمان .. هاي اسمها أصالة .. يعني تراث مش أصالة نصري ..!!
    بعدين عنترة بن شداد شو بدو يروح يعمل بالمكتبة المركزية ؟؟ إلا اذا كانت عبلة امينة المكتبة …وراح يبصبص عليها

    • فاتي   في مارس 7, 2012  11:12 م رد

      وبالمرة يقمع 3 كيلو بامية ويخرط 2 كيلو ملوخية لزوم عزومة حماته أم عبلة.
      خفة لا تقاوووم يااااااااااااااربى!!!!!!

  30. فاتي   في مارس 7, 2012  11:10 م رد

    مش عارفة ليه لما شفت تعليقك ده افتكرت اغنية الاطفال بتاعت “كوكووو اووواووو كوكو كوو وا” هههههههههههههه
    عنتر راح المكتبة المركزية علشان يشترى 100 ناقة حمراء اللون.

  31. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  11:16 م رد

    هههههه متابعة جيدة لبرامج الاطفال ..
    يافاتي الله يهديكي .. المكتبات ما تبيع نوق حمراء .. لان مافي نوق حمراء .. ممكن تلاقي فيها نوق بيضاء زرقاء .. بس حمراء لا ..

  32. فاتي   في مارس 7, 2012  11:21 م رد

    ولماذا لا يوجد نوق حمراء اللون؟؟؟ وعما كان يبحث عنترة ابن شداد فى الفيلم؟؟؟
    يعنى المخرج بيستغفلنا!!!!!!!!!!!!!
    وماذا عن النوق الكاروهات… هل عندك علم أين يباعوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • hayatiiii   في مارس 7, 2012  11:30 م رد

      خلص موضة الكاروهات راحت
      صارت نوق burberry

  33. مـــــــأمون   في مارس 7, 2012  11:26 م رد

    يبدو ان عنترة أصلحه الله كان مخربطاً بين عبلة واحدى النوق .. لأن عبلة كانت ترتدي بنطلون برمودا اللون .. فظنها ناقة حمراء …والله اعلم ..
    اما نوق الكاروهات فبداية يجب علي أن افهم ماذا تعني كلمة كاروهات ثم أجيبك ..!!

    • hayatiiii   في مارس 7, 2012  11:31 م رد

      هي عبارة عن كاري+ كاري+ كاري+ كاري